• Frakt från 39 kr
  • Stort utbud
  • Hög kvalitet till bra pris

Köp- och leveransvillkor
 

Leveransvillkor

Leverans

Beställningar skickas måndag - fredag. EJ helg eller helgdagar. Produktionstiden för beställningar är 1-2 dagararbetsdagar. 
Kakeldekor behöver torktid, därav en Produktionstid på 2 - 3 arbetsdagar.

Normal leveranstid efter produktionstid är cirka 1-3 arbetsdagar. OBS! Vid hög produktion kan leveranser skickas senare ( 4- 7 arbetsdagar ). 

 

Om vi inte kan leverera inom avtalad tid så kontaktar vi er angående ny leveranstid och orsak.
Vid kampanjer eller andra events kan leveranstiden bli längre till följd av högre efterfråga på kortare tid.

 

 

Frakt

Gäller inom Sverige.

 

Postnord Brev - Försändelsen är ej spårbar.

Postnord Rekommenderat - Spårbart och förlustförsäkrat.

DHL -  Försändelsen är spårbar.
 

Vi skickar beställningar med Postnord & Dhl. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar hos fraktbolaget.

 

Ångerrätt/Reklamation*

Reklamation/Ångerrätt

Reklamationen skall ske inom 14 dagar efter mottagandet. Om varan är skadad, defekt eller om den har levererats felaktigt så skall du genast kontakta oss. Vi ersätter dig naturligtvis för detta. 

Skicka inte som postförskott! Skickar ni som rekomenderat brev måste ni ange vår mailadress för avisering. Vi har annars ingen möjlighet att ta emot försändelsen.

Hos oss har kunden 14dagars ångerrätt på varor inhandlade i vår webb butik. Gäller från den dag kunden mottagit varan/varorna. Varan/varorna skall returneras i obruten originalförpackning. Kunden står för returfrakten.

 

Kontakta oss innan ni returnerar varor.

 

För produkter som är specialbeställda / specialtillverkade / specialmått / egen text / motiv med namn / "bruten förpackning" gäller inte returrätten / ångerrätten. Ångerrätten gäller inte heller om produkterna har använts.

Vi förbehåller oss rätten att avgöra detta från fall till fall.

 

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas till oss så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya varor, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. 

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi disskuterar ej tvister i sociala medier!
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Handla

Information

Moms visas: