Köpvillkor & info
Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Dekortorget.se
/Eastman & Dag AB
Organisationsnummer: 556925-5010
E-postadress: info@dekortorget.se
Betalning och priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Genom att placera en beställning på vår webbplats godkänner du att betala det angivna priset för de produkter eller tjänster du köper.
Vi förbehåller oss rätten att neka beställningar eller avbryta köp efter eget godtycke.
Vi erbjuder flera smidiga betalsätt för att göra din köpupplevelse så enkel som möjligt. Du kan använda kredit- och bankkort, Klarna för delbetalning, samt Apple Pay, Google Pay, eller Samsung Pay.
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Leveranser och returer
Leveransvillkor
Beställningar skickas måndag - fredag. EJ helg eller helgdagar. Normal leveranstid är cirka 1-4 arbetsdagar. OBS! Vid hög orderingång kan leveranser skickas senare ( 4- 7 arbetsdagar ).
Kakeldekor behöver torktid, därav först en produktionstid på 2 - 3 arbetsdagar innan vi kan skicka din beställning.
Om vi inte kan leverera inom avtalad tid så kontaktar vi er angående ny leveranstid och orsak.
Vid kampanjer eller andra events kan leveranstiden bli längre till följd av högre efterfråga på kortare tid.
Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Gäller inom Sverige.
Vi skickar beställningar med Postnord och DHL.
Vi rekommenderar våra kunder att ladda ner PostNord App för att smidigt kunna följa sin försändelse via postnord.
För Sändningar med DHL rekommenderas att ladda ner appen Mina Paket.
Varubrev 1:a-klass
Till din postlåda eller dörr
Leveranstid: 1 vardag*.
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.
* Till vissa områden tar leveransen 2 dagar.
DHL Service Point
DHL Service Point lämnas normalt ut till mottagaren
eller dennes ombud via DHLs utlämningsställe.
Försändelsen skickas till det ombud som ligger nära din adress.
Leveranstid: 2-4 vardag*.
Förlust försäkrat.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar hos fraktbolaget.
Reklamation/retur
Reklamationen skall ske inom 14 dagar efter mottagandet. Om varan är skadad, defekt eller om den har levererats felaktigt så skall du genast kontakta oss. Vi ersätter dig naturligtvis för detta.
Skicka inte din retur som postförskott eller rekommenderat brev. Vi har ingen möjlighet att ta emot dessa försändelser.
Hos oss har kunden 30 dagars ångerrätt på varor inhandlade i vår webb butik. Gäller från den dag kunden mottagit varan/varorna. Varan/varorna skall returneras i obruten originalförpackning. Kunden står för returfrakten. Fraktkostnad återbetalas ej vid retur.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss, så fakturerar vi dig 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
För produkter som är specialbeställda / specialtillverkade / specialmått / egen text / motiv med namn gäller inte returrätten / ångerrätten. Ångerrätten gäller inte heller om produkterna har använts.
Vi förbehåller oss rätten att avgöra detta från fall till fall.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas till oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya varor, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.
Returer skickas till:
Dekortorget
Hallsta Gårdsgata 30, nr71
721 38 Västerås
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi diskuterar ej tvister i sociala medier!
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produktomdömmen
Produktomdömmen samlas in i samarbete med Lipscore.
Lipscore tar emot order-/köptransaktionsdata från våra kunder för att skicka recensions inbjudningar och samla in betyg och recensioner. Denna information används ENDAST för produktrecensioner och delas inte vidare till tredjepart av lipscore. Alla beställningar/köp raderas från kunddata permanent 6 månader efter att recensionsinbjudan har skickats. Fullständiga namn, e-postadresser och telefonnummer till kunder som har gett ett betyg eller skrivit en recension kommer inte att raderas.
Alla kunder som vill skriva en recension med Lipscores tjänster måste ge sitt samtycke för att publicera recensionen. Varje enskild recension har samtycket bifogat. Om kunden inte ger sitt samtycke kommer recensionen inte att sparas eller publiceras.
Vi publicerar alltid alla relevanta och lämpliga recensioner som lämnats av våra kunder. Vi kan avvisa en recension om den bryter mot våra riktlinjer för granskning. Detta kan till exempel inträffa om en kommentar bedöms innehålla olämpligt eller stötande innehåll. Vi avvisar aldrig en kunds recension enbart på grund av ett lågt betyg eller negativt omdöme, och vi redigerar eller korrigerar inte heller en kunds recension, så texten du ser är kundens egen.